Türk gençleriyle dünya pazarında

BGL Yönetim Kurulu Lideri Cengiz Çaptuğ, firmanın yeni amacının dünya lojistik pazarının en kıymetli oyuncusu haline gelmek olduğunu söyledi. Her yıl globalde 250 kişiyi işe aldıklarını belirten Çaptuğ, üniversiteden mezun, uygun derecede İngilizce bilen gençlere üç yıl eğitim verdikten sonra Barsan’ın dünyanın farklı noktalarındaki lojistik merkezlerinde görevlendirdiklerini söyledi.

YÜZDE 40 KADIN

Cengiz Çaptuğ, şirkette bayan istihdamının da son periyotta yükseldiğine dikkat çekti. Çaptuğ, “Kadın çalışan oranı yüzde 40 düzeyine çıktı. Türkiye’den yılda 150 mezun işe alıyoruz.Herhangi bir kısım koşulumuz yok. Uygun İngilizce bilmeleri, Barsan’ın kurum yapısına ve şirket pahalarını uygun olmaları temel kriter. Oryantasyon ve operasyonel eğitimlerden sonra vakit, gerilim idaresi, kalite, bilgi güvenliği, iş ve emekçi sıhhati eğitimlerinden geçiyorlar. Bu süreçleri muvaffakiyetle tamamlayan gençlerimiz üç yıl içinde Barsan’ın yurtdışı operasyonlarında çalışmaya başlıyorlar” dedi.

20 BİN LİRA ARTI KÂRDAN PRİM

Başlangıç fiyatı olarak net 20 bin lira maaş verdiklerinin altını çizen Cengiz Çaptuğ, “Ancak bu maaş her ay kârdan dağıtılan primlerle daha üst düzeylere taşınıyor. Ülkemize, gençlerimize inanıyor ve güveniyoruz. Yurtdışı lojistik merkezlerimiz pırıl pırıl gençlerimize emanet. Bizim en kıymetli kaynağımız çalışanlarımız. Dünya genelinde, birçok Türk olmak üzere 4 bin 200’den fazla çalışanımızla hizmet veriyoruz” diye konuştu. Çaptuğ, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“Dünya gayrisafi ulusal hasılasının yüzde 95’ine sahip geniş bir coğrafyada yapılanmış birinci ve tek Türk şirketi olmanın haklı gururunu yaşıyoruz. 41 yıllık deneyimimizle ABD’den Çin’e, Avrupa’dan Asya’ya çok geniş bir coğrafyada entegre lojistik hizmetler veren bir dünya markasıyız. Süratle büyüme periyoduna girdik. Bugün memleketler arası kara, deniz, hava ve demiryolu nakliye ağını kapsıyoruz. Günümüzde lojistik dünyanın en büyük dalı. Ve başka kesimlerin varlığını sürdürebilmesi açısından olmazsa olmaz bir dal. Lojistik şirketleri günümüzde birer yazılım şirketi olmak zorunda. Yapay zekânın ön plana çıktığı, sanayi ihtilallerinin konuşulduğu dijital dünyada teknoloji birinci önceliğimiz.”

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir