Tüketiciyi aldatıcı reklamlara 24 milyon lira ceza

ANKARA (İGFA) – Reklam Kurulu, bu ay aldatıcı reklam yahut haksız ticari uygulamalara 24 milyon 16 bin 573 liralık para cezası uyguladı. Heyette, tüketicileri aldatan, yanıltan, deneyim ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ile haksız ticari uygulamaların incelendiği bildirildi.

Konseyce, şubat ayı toplantısında görüşülen 185 evraktan 157’sinin mevzuata ters bulunduğunun belirtildiği açıklamada, kelam konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma cezası ile 24 milyon 16 bin 573 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildiği söz edildi.

Şuranın, bu yılın birinci iki ayında da 345 belge hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunduğuna da işaret edilen açıklamada, tüketicileri aldatan, yanıltan, deneyim ve bilgi eksikliklerini istismar eden aldatıcı reklam yahut haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 296 evrak hakkında durdurma cezasının yanı sıra, 47 milyon 900 bin 904 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildiği aktarıldı.

SAĞLIK HİZMETLERİNE AİT REKLAMLAR İNCELENDİ

Açıklamada, Şura tarafından, bilhassa mevsimsel değişiklikler ile tüketici sıhhatine yönelik dönemsel reklamların ön plana çıkmasıyla, başta destek edici besinler olmak üzere, besin ve kozmetik eserler üzere direkt tüketicilerin kullanımına yönelik sıhhat beyanı içeren eser reklamları ve sıhhat hizmetlerine ait reklamların titizlikle takip edildiği ve incelendiğine dikkat çekildi.

Beşeri yararları hakkında tüketicileri yanıltan, kamu sıhhatini bozucu nitelikte, mevzuata alışılmamış bulunan reklamlar hakkında müeyyide uygulandığının belirtildiği açıklamada, alışılmamış bulunan 47 belge hakkında 9 milyon 126 bin 735 lira idari para ceza uygulandığı bildirildi.

TAKVİYE EDİCİ BESİN REKLAMLARI MERCEK ALTINDA

Bakanlıkça hazırlanan “2023 Yılı Destek Edici Besin Reklamları Raporu”nda, destek edici besin reklamlarına ait mevzuat ve reklam örneklerinin detaylı incelemeleri ile kapsamlı bölüm tahlilinin ortaya konulduğunun belirtildiği açıklamada, şu tabirlere yer verildi:

“Pandemi sürecinin yol açtığı toplumsal korku ve beraberindeki süratli dijitalleşme ile destek edici besinler başta olmak üzere sıhhat beyanıyla satışa sunulan eserler hakkında tüketici aleyhine bilgi asimetrisi oluştuğu gözlemlenmiştir. Bu bağlamda, toplumsal medya kullanımının yaygınlaşması ile toplumsal medya etkileyicilerinin (influencerlar) tanıtımlarının olumsuz tesirleri göz önünde bulundurularak hem tüketicilerimizin destek edici besin reklamlarına ait farkındalıklarının artırılması hem de bölüm aktörlerine yol göstermek gayesiyle anılan rapor kamuoyuyla paylaşılmıştır.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir